MIT-Onderzoek naar hoe jongeren leven en leren met nieuwe media; ” Hanging Out, Messing Around and Geeking Out”

MIT-Onderzoek naar hoe jongeren leven en leren met nieuwe media; ” Hanging Out, Messing Around and Geeking Out”

Hanging out, messing around, and geeking out

Eindelijk een einde aan het gegeneraliseer van boeken zoals ‘Generatie Einstein’. Het gerenommeerde instituut in Cambridge (VS); Massachusetts Institute of Technology deed onderzoek en publiceert Hanging out, Messing Around en Geeking Out.

Het gebruik van digitale media en technologie door jongeren wordt teveel veralgemeniseerd en vond MIT het tijd voor een onderzoek naar hoe jongeren digitale media gebruiken in hun leven (sociaal en recreationeel) en om te leren. 23 verschillende cases werden geïntegreerd met een uitgebreide beschrijving en analyse.

Leren en sociale contacten blijken nauw met elkaar verbonden wat de ‘verbonden maatschappij’ echt moet gaan bestendigen. Uiteraard speelt social media hier een belangrijke rol in waarbij geconcludeerd wordt dat leren bovenal binnen de eigen groep plaats vind. Een aantal domeinen worden hierbij ook onderscheiden: vriendschap, intimiteit, gaming, familie, creatieve productie en werk.

Het volledige rapport kun je hier (pdf) vinden.

One Response to “MIT-Onderzoek naar hoe jongeren leven en leren met nieuwe media; ” Hanging Out, Messing Around and Geeking Out””

  1. Raymond Witvoet Says:

    Mooi inzicht in de conclusie. Peer based learning als belangrijk gegeven!

Leave a Reply